- Мәдениет
- 14 Наурыз, 2013
Жарқын жобалар жүзеге асуда
«Қазақстан Темір Жолы» ұлттық компаниясы» АҚ филиалы – Ақтөбе жол бөлімшесінің директоры, Ақтөбе облыстық мәслихатының депутаты Жарас ІЗҒҰЛОВПЕН сұхбат
– Сіз «Құрметті теміржолшы» атағының иегерісіз, Қазақстан Республикасы Тәуелсіздігінің 21 жылдығына орай «Құрмет» орденімен марапатталдыңыз. Газет оқырмандарына өзіңіздің еңбек жолдарыңыз жайында мағлұмат берген артық болмас...
– Орта мектепті бітірген соң Самара темір жол көлігі институтын темір жол көлігінде тасымалды ұйымдастыру және басқару инженері мамандығы бойынша бітірдім. Алғашқы еңбек жолымды Атырау стансысының пойыз құрастырушысы болып бастадым. Кейін стансы кезекшісі, пойыз диспетчері, стансы бастығының орынбасары, бас инженер, Атырау тасымалдау бөлімшесі бастығының бірінші орынбасары болдым. Бұл жылдар мен үшін кәсіби тұрғыдан шыңдалу кезеңі болды. 2001-2005 жылдары Атырау тасымалдау бөлімшесін басқардым. Ал 2005 жылдың тамыз айынан бері «Қазақстан Темір Жолы» ұлттық компаниясы» акционерлік қоғамының филиалы – Ақтөбе жол бөлімшесінің директоры қызметін атқарып келемін.
– Өзіңіз басқарып отырған Ақтөбе жол бөлімшесінің 2012 жылды қорытындылау нәтижелері туралы не айтасыз?
– Ақтөбе жол бөлімшесі өзінің көрсеткіштерін жақсартуды мақсат етуде. Бұған дәлел ретінде бөлімшенің жүк айналымы және жүк тиеу бойынша негізгі көрсеткіштерінің жылдан-жылға өсуін айтуға болады. Өткен жылдың осы кезеңіне қарағанда жүк айналымы 1 377,2 млн. тоннаға артты. Бұл 7 пайыздан артық деген сөз.
Жүк тиеу жоспарлы тапсырмадан асып түсті, яғни 171,2 мың тоннаға артты. 2011 жылмен салыстырғанда 4 пайыздан көп, яғни 563,8 мың тоннаны құрады. Батыс Еуропа-Батыс Қытай автожолының құрылысы жобасын жүзеге асыруға байланысты құрылыс жүктерін тасымалдау көлемі едәуір артты.
Бөлімше жұмысының сапалы көрсеткіштерін байқауға болады. Мысалы, жүк операциясында тұру, техникалық стансыда тұру, жергілікті вагон айналымы, жүк тиелген вагонның динамикалық жүктемесі, жүк вагонының тәулігіне орташа жүрісі мен өнімділігі жоспарлы тапсырмаға қарағанда 100 пайыздан асыра орындалды.
Ағымдағы жылы жолды жақсартуға байланысты жоспарланған жұмыстардың барлығы атқарылды. 75,3 шақырымға жоспарланған күрделі жөндеу толығымен орындалды. Сонымен бірге 9,6 шақырым жолды көтеріп жөндеу, 4 шақырым жолды орташа деңгейде жөндеу, 74 жиынтық бағыттамалы бұрма мен 82 жиынтық ауыстырма білеулерді алмастыру жұмыстары жүргізілді. Бірқатар жол австриялық «Дуамат» жол машиналары кешендерінің көмегімен қалыпқа келтіріліп, «РМ» қиыршық тас тазалағыш машинасын қолдану арқылы 74,8 шақырым қашықтықта ластанған қайырды тазарту жұмыстары жүзеге асырылды.
Пойыздар қозғалысының қауіпсіздігі саласында да оң нәтижелер байқалады. Мысалы, өткен жылдың осы кезеңіне қарағанда пойыздар қозғалысының қауіпсіздігін және еңбекті қорғау талаптарын бұзу көрсеткіші кеміп отыр.
– Елбасы Нұрсұлтан Назарбаевтың «Қазақстан – 2050» Стратегиясы – қалыптасқан мемлекеттің жаңа саяси бағыты» атты Жолдауындағы нұсқаулығына сәйкес жүк тасымалын арттыру үшін теміржол салуға ерекше маңыз берілмек. Осы ретте ғасырдың екпінді құрылыстарының бірі саналатын Жезқазған-Сексеуіл-Шалқар-Бейнеу темір жолының үлкен бөлігі Ақтөбе облысы арқылы өтеді. Шалқар стансасынан басталған құрылыс бүгінде қай деңгейге жетті?
– Жезқазған-Сексеуіл-Шалқар-Бейнеу темір жолының құрылысы 2012 жылы басталды. Ұзындығы 988 шақырым болатын жол Қарағанды, Қызылорда, Ақтөбе және Маңғыстау облыстары арқылы өтеді. Бұл біз үшін алғашқы сынақ емес. Естеріңізде болса, осыдан біраз уақыт бұрын Хромтау-Алтынсарин темір жолын іске қосқан болатынбыз.
Елбасының Жолдауында теміржол жобаларына да айрықша көңіл бөлінгені белгілі. Соған орай Шалқар-Бейнеу темір жолы Ақтөбе облысының Шалқар және Байғанин аудандары арқылы өтетін болады. Аумағында 14 бөлу бекеті орналасады. Оның ішінде «Қазақстан Темір Жолы» ұлттық компаниясы» акционерлік қоғамының филиалы Ақтөбе жол бөлімшесінің құрамына 217 шақырым жол мен 9 бөлу бекеті (Сарыжиде, Аққайтым, Бегімбет, Домбар, Жанақ, Көмпола разъездері және Байқадам, Шұқыр, Тассай стансалары) кіретін болады. Жаңа темір жол желісі құрылысының жобасында тиісті әлеуметтік, мәдени және тұрмыстық инфрақұрылымдардың (әрқайсысы екі пәтерлік тұрғын үйлер, фельдшерлік-акушерлік пункттер, балабақшалар, мектептер, дүкендер және басқалары) құрылысы да қарастырылған.
Шалқар-Бейнеу темір жолы құрылысының бас мердігері «Темір жол жөндеу» акционерлік қоғам болып табылады. Қосалқы мердігер ретінде төрт ұйым жұмыс істейді. Олардың әрқайсысына белгілі бір жұмыс көлемі бөлінген. Мысалы, жер төсемін салуды, жасанды құрылыстарды, өнеркәсіп ғимараттары мен әлеуметтік, мәдени және тұрмыстық нысандарды салуды «Өнеркәсіп құрылыс» ЖШС, «Казахдорстрой» ЖШС және «АБК Автодор НС» ЖШС жүзеге асырады. Ал жолдың үстіңгі құрылысымен «СМП Шалқар» ЖШС айналысады.
Құрылыс алаңында 115 техника бірлігі қолданылуда. «СМП Шалқар» ЖШС буын құрастыру базасын және вахта кентін (қызметкерлеріне арналған жатақхана, 100 орындық асхана) тұрғызды. «Өнеркәсіп құрылыс» ЖШС ұйымы Шалқар стансасында әрқайсысы екі пәтерлік 33 тұрғын үйдің құрылысымен шұғылдануда. Бүгінгі күні рельс-шпал шарбағын төсеу үшін 23,7 шақырым жер дайындалса, 18,5 шақырым жолға құмды-қиыршықтасты қоспа төгіліп, 19,3 шақырым жолға рельс-шпал шарбағы төселді.
– Келешекте бұдан өзге қандай жұмыстар жоспарлануда?
– Ағымдағы жылы біз алдымызға үлкен міндеттер қойып отырмыз. Бірінші кезекте күрделі жөндеу жүргізу арқылы 82 шақырым жолдың үстіңгі құрылысын жақсарту.
2012 жылдың желтоқсан айында Ақтөбе-Астана бағытындағы «Тұлпар-Тальго» жүрдек пойызы жолға шыққан болатын. Ағымдағы жылы жүрдек пойыздар санын көбейту жұмысы жалғасын табады. Мысалы, мамыр айында Атырау-Астана бағытында, 2014 жылы Ақтөбе-Алматы бағытында жүрдек пойыздар жүретін болады.
Ағымдағы жылы Қандыағаш-Никельтау пойыз учаскесіндегі пойыздар қозғалысын интервалдық реттеу жүйесінің құрылысын аяқтау және Никельтау-Әйтеке би пойыз учаскесінде осындай жүйенің құрылысын бастау жоспарланып отыр. Бұл өз кезегінде өткізілетін жүк және жолаушылар пойыздарының санын арттыруға мүмкіндік беретін болады.
– Сіз темір жол саласының білікті маманысыз, мол тәжірибеңіз бар басшысыз. Темір жол саласындағы күні бүгінге дейін жүзеге асырылған жаңғыртулар өзіңізді қанағаттандыра ма? Сізді қандай мәселелер толғандырады?
– Соңғы жылдары темір жол саласында көңіл толтырарлықтай істер атқарылып, маңызды жобалар қолға алынып жатқаны белгілі. Жетіген-Қорғас темір жолының құрылысы аяқталып, Астанада электровоз құрастыру зауыты іске қосылды. Көліктегі технологиялар оқу орталығы пайдалануға берілді. Мемлекет басшысының тапсырмасымен тағы екі жаңа жолдың құрылысы басталады. Темір жол көлігін жасау саласы құрылды. Экономикаға пайдасын тигізетін осындай жобаларды жүзеге асыруда алдына жан салмаған компаниямыз екі жыл қатарынан «Алтын сапа» белгісімен марапатталды. Бұл біз үшін үлкен мақтаныш.
Компанияның келешегі кез келген теміржолшыны толғандырады. Темір жол кәсіпорындары өзінің сандық және сапалық көрсеткіштерін орындауға, мемлекеттік тұрғыдан жүктелген үдемелі индустриялық-инновациялық даму бағдарламасын жүзеге асыруға жұмыла кіріссе оң нәтиже берері анық.
– Темір жол – экономиканың күре тамыры. Оның бойында халықтың біраз бөлігі шоғырланған. Бұрынғы жұмыс істеп тұрған кәсіпорындар қатары жаңа, озық технологиямен жарақтандырылған кәсіпорындармен, мекемелермен толықтырылуда. Мемлекеттік тіл саясатын жүзеге асыру бағытындағы іс-шараларға тоқталсақ...
– Елбасы Нұрсұлтан Назарбаев «Қазақстан – 2050» Стратегиясы – қалыптасқан мемлекеттің жаңа саяси бағыты» атты Жолдауында алдағы уақытта мемлекеттік тілді дамыту жөніндегі кешенді шараларды жүзеге асыра беретіндігіміз туралы атап өтті. Мұндай шаралар тізбегі темір жол саласында та жалғаса беретіні сөзсіз.
Мемлекеттік тілдің қолданыс аясын кеңейту ісінде «Қазақстан Темір Жолы» ұлттық компаниясы» акционерлік қоғамы мемлекеттік тілді дамыту жөніндегі іс-шаралар жоспарын басшылыққа алады. Бөлімше қызметкерлерін мемлекеттік тілде іс жүргізуге үйрету жұмысы тұрақты сипатқа ие. Құжаттарды мемлекеттік тілде дайындауға жағдай жасау үшін орталықтан жіберілген сөздіктер мен оқулықтар барлық бөлімдерге таратылды. Қызметке жаңадан қабылданатын үміткердің қазақ тілін білу деңгейі де назардан тыс қалмайды.
Әр аптаның жұма күні арнайы қазақ тілі күні болып белгіленді. Бұл күні филиал бөлімдері ішкі байланыс торабы арқылы бекітілген кесте бойынша әртүрлі қысқаша жаңалықтар мен хабарлар топтамасын мемлекеттік тілде оқиды. Өндірістік лездемелер мемлекеттік тілде жүргізіледі. Бөлімше кітапханасы мемлекеттік тілдегі газет-журналдармен, сөздіктермен, энциклопедиялармен тұрақты түрде толықтырылады. Бұл да қазақ тілін үйренушілерге үлкен көмек.
Жанғабыл ҚАБАҚБАЕВ,
журналист
Ақтөбе
2948 рет
көрсетілді0
пікір