- Ақпарат
- 24 Мамыр, 2012
Жалғыз қазақ мектебі құлағалы тұр...
Жақында тағы бір қазақ мектебінде сабақ беру тоқтатылды. Жанға бататыны – бұл Шығыс Қазақстан облысы Шемонаиха қаласындағы жалғыз қазақ мектебі. Бала саны жетпегенінен емес, жергілікті басшылардың жалғыз қазақ мектебін сақтап қалуға деген құлықсыздығынан мектеп апатты деп табылып, дәріс беру доғарылды.
Жарты ғасыр бұрын салынған үш қабатты мектеп ғимаратының қабырғаларына осыдан7-8 жыл бұрын сызат түсіп, жарыла бастаған. Жыл өткен сайын сызаттар ырсиып, ол аздай әр жерінен кірпіштері түсіп, қауіпті жағдайға жеткен. Десе де, күні кешеге дейін мұнда сабақ тоқтамаған. Кім біледі, кенет қабырғалардағы жарықтар адам шошырлық күйге жетіп, аяқастынан 340 бала мен ұстаздар ұлардай шулап далаға шықпағанда жағдай не болар еді? Әдеттегідей таңертең жұмысына келген №5 мектеп директоры Мағиза Мұқанова түстен кейін ғимараттың қабырғалары мүлде апатты жағдайға жеткенін аңғарады. Дереу сол күні комиссия шақыртыпты. Мектептің апатты жағдайда екенін анықтаған мамандар оның құлағалы тұрғанын ресми түрде мәлімдеп, бірден сабақты доғарған.
Нәтижесінде арнайы комиссия қазақ мектебін бұдан былай мүлдем қолдануға жарамайды деген қорытынды шығарыпты. Таңғаларлығы сол, бұған дейін мектеп ғимаратына бірнеше рет тексеру жүргізіліпті. Әр тексерген сайын мектептің жағдайы орташа деп бағаланып, оны жөндеп-жасқау үшін қаражат та бөлініп келген. «Қазақстан» ұлттық арнасы, КТК телеарнасында сөйлеген директордың сөзіне сенсек, мектепке күрделі жөндеу жүргізілуі тиіс делініп, 2009 жылы «Жол картасы» бағдарламасы аясында осы мектептің негізі бекітіліпті. Бұған 2 миллион 850 мың теңге бөлінген. Ол аздай өткен жылы да қомақты қаржы бөлініп, тек 9 миллион теңгеге мектептің шатыры қайта жабылған. Оған қоса мектептің спорт залы, асханасы мен гаражы күрделі жөндеуден өтіпті. Сонда осыншама қаржы құйыла тұра мектептің ақыр аяғында мүлде жарамсыз күйге түсуі қалай? Көкейде екі күдік бар. Бірі – бұған дейінгі тексеріс дұрыс жүргізілмеген, соның салдарынан мектептің жағдайы дұрыс бағаланбаған. Екінші күдік – осыған дейін мектепті жөндеп-жасқау үшін жұмсалған қаржының талан-таражға түсуі немесе жөндеу жұмыстарының сапасыз жүргізілгендігі. Кейінгі кездері елімізде су жаңа үйлердің ортасына опырылып түсу оқиғалары мен жөндеу жұмыстарының шалалықтары жиі кездесіп отыр. Демек, бұл мектепке бұған дейін жүргізілген жөндеу жұмыстарын қадағалап, оны қабылдап алған құзырлы орган да бұл жерде жауап беруге міндетті. Бәрінен бұрын бізді құлағалы тұрған мектеп қабырғасында оқып келген қазақ балаларының ендігі тағдыры алаңдатады. Комиссия жаңа мектеп болмаса, бұрынғы мектептің енді іске мүлдем жарамайтынын айтты. Ал жаңа мектептің жобасы бекітіліп, оған бюджеттен қаржы бөлініп, ол салынып, қолданысқа берілгенше қазіргі 340 қазақ баласы мен оған дейін мектеп табалдырығын аттауы тиіс қарадомалақтар қайда қаңғымақ? Егер бұл сол қаладағы жалғыз қазақ мектебі болған болса, қазақ балалары еріксіз орыс мектебіне ауысады немесе басқа аудандағы қазақ мектептеріне бытырай орналасуына тура келеді деген сөз. Олар ол жерде қайда жатып оқымақ? Сондықтан жергілікті тұрғындардың көбі балаларын еріксіз қаладағы орыс мектептеріне орналастырмақшы. Ал орыс мектептеріне ауысқан қазақ балаларының әрі қарайғы жағдайы қалай болады? Өз елінде тұрып өз туған тілінде білім алу құқығы шектелген балаларға кім жауап бермек?
Елбасы халыққа Жолдауында «Мемлекеттік тілді меңгерген мектеп түлектерінің үлесін 100 пайызға дейін ұлғайтуды» міндеттеді. Ал мемлекеттік тілді меңгерген мектеп түлектерінің үлесін арттыратын негізгі күш қазақ мектептері екені мәлім. Ендеше, аталған қаладағы жалғыз қазақ мектептің ғимаратын осындай халге жеткізген жергілікті биліктің әрекеті қалай бағаланбақ?
Динара ІЗТІЛЕУ
346 рет
көрсетілді0
пікір